Svar på tal..

Hoppas ni alla har haft en bra påsk och att påskharen och de sju kalaspuffarna bjöd på mycket ägg och vad nu sju kalaspuffar kan erbjuda...chips och dip..kanske? Vad vet jag!
Tack för alla konstiga frågor! Här kommer lite svar på tal..

1. Postat av: Plz
vad heter du egentligen?

Pjoltas pjoltasdottir, då min svägerskas förra morfars tama aborgin var färgblind och älskade att spela the fagott.
(nu blev det blå bakgrund...hoppas ni som är kommunister har överseende med det)
värdens bästa band?
Jag är en kemelont. Men nog bankar mitt lilla sargade hjärta extra för den amerikanska punken och hardcoren. Det som spelas just nu i Ipod:en är dock en mix av: Social Distortion, Kristofer Åström, From First to Last, the Perishers och the Gaslight Anthem

2. Postat av: Tess
Älskar du mej lite iaf?
Vem gör inte det? Knaskastrull..

3. Postat av: korven 
a simple question ( för du vill ju ha dom ) civilstatus?

Pjoltas är singel som mopedolycka i öknen.

4. Postat av: mankan HÄGERSTEN
vad har du för favoritplagg?

Kul att en local är inne och snokar! =).
Mina svarta Dr Martens kängor och en Fireside Elite t-shirt från urminnes tider. 
känner du kjellislove som du länkar till?
Nej tyvärr! Men det är den bästa bloggen och därför länkar jag (och fina svenmelander) till den. Kjellislove är ju lite som ett svenskt svar på Gossip Girl.


5. Postat av: D
Civilstatus?
Japp, jag är fortfarande singel.....och kommer nog vara det ett bra tag. Tilliten finns inte riktigt kvar hos Pjoltas.  
Kan du lägga upp en bild på dig själv nångång?
Ge mig 10 000 kr så ordnar jag biffen!
Varför bloggar du?
Av samma skäl som ni. Jag vill visa upp "Dagens Outfit", ge sminktips och få en slags falsk bekräftelse.  Nej, svaret är enkelt, det är ganska kul och betalningen är bra (nej!).

6. Postat av: Daniel
Singel?
Japp
Får jag chans?
Nepp, tyvärr Danny-boy..för då får jag smaka mint av Annelie  som vill ha dig för sig själv. Buhu!! ;(
Favvoschlager?
Joe Dassin - Les Champs-Elysees (Den är nog världens bästa låt. Alla kategorier!)

7. Postat av: pelle
Jag har en fråga. Du utmanar mig till att slåss. Men är det inte bra korkat att utmana någon som lätt kan vinna?
Detta handlar om att vi båda verkar vara exil-bönder ifrån ett par grannkommuner. Och, ja det verkar korkat. Men jag aldrig hört att nån från Katne har whoppat Gnesta-rumpa förut, så det är kanske dags. Kommer inte Robinson-Zÿbeyde från Katrineholm...det är ju knappast till er fördel. ;)
Sen så undrar jag, fisk eller fågel? kallt eller varmt? svett eller lök?
Kallt med lök är grejjen, har jag hört i kvarteren runt Stureplan...eller va det hemoröjdsalva under ögonen..hm?!


8. Postat av: liten pa jorden,men STOR i orden
Hur smakar inlagd sill kombinerat med vaniljsås? Båda är ju goda separata, så hur smakar de tillsammans?
Bra fråga. Tyvärr har Pjoltas bara provat senapsill med vaniljsås, då de går ton i ton. Och det smakar ju top noche, fast det vet väl alla. =)
Vad är meningen med livet?
Meningen är väl att gå runt och insupa all ondska, falskhet och cynism. För att sedan förstå att man i slutändan kommer att stå ensam kvar trasig, utmärglad, tom och sakta skära skallen av sig med en rostig skridsko till tonerna av Martin Stenmarcks låt Sjumilakliv eller så kan det vara kärlek och fred...jag är lite osäker där, faktiskt. Får återkomma med den.
Varför försvinner alltid ena strumpan av strumpparet från tvättmaskinen och var hamnar den då?

Hos kärringen Olsson på 2:an. Hon är en riktig kråka har jag hört. Hon samlar på udda strumpor och Pilates-DVD:er..

9. Postat av: Scherschanten a.k.a John
En uncle från bortest delen av Hyltebruk, det är fan inte att leka med. Då är du säkert bekant med det ökända Dalen med?

Jag ska tågluffa dit nångång. Du kanske kan guida mig i dessa hoods?

10. Postat av: Anonym
singel?
Escargot?

11. Postat av: Madde
Vad heter du på riktigt och vart bor du?

Du kan kalla mig Sten och jag bor i din rabatt.

12. Postat av: bosse
glad påsk din jävla galning! Hur firar pjolte påsk då?
I knegerklassens ära så har jag jobbat och firat med fina vänner.
Va kör du för bil? Har du en Eldorado eller läste jag fl ?
Pjoltas önskade sig en Eldorado i födelsedagspresent. Men det blev bättre upp..strumpor. Idag kör Pjoltas en röd custom-cykel som han fått av Cherry Punch och Virtanen.

13. Postat av: Jonsey
Om du var en karaktär i Simpsons... Vem skulle du vara då?

Jessica, hon är väl het som nykokta Mums-Mums?!

14. Postat av:
favorit pizza? 
En salamihistoria från La Casa Trattoria i Hornstull..men den kommer jag aldrig äta igen på grund av...att jag aldrig vill dit igen..inte på grund av dom...men..eh vaffan.. Calzone då?!

Nu orkar jag inte svara mer. Men om det saknas nåt så är jag alltid öppen för frågor...







Kommentarer
Postat av: Scherschanten a.k.a John

Jag kan iaf göra ett gott försök att guida dig genom Hyltebruk och de andra småhålorna... Tro mig, är inte så mycket att se.

2009-04-13 @ 19:08:05
URL: http://greenmanalishi.webblogg.se/
Postat av: virpi

Åh! Jag missade frågestunden!

Men här kommer den iaf!



Hur känns det att vara lik Daniel westling?

Du kanske borde x-tra knäcka som stand in? :)

//Virpi

2009-04-13 @ 22:51:59
URL: http://virpi.blogg.se/
Postat av: korven

PJOLTAS IS SINGLE! :D

2009-04-14 @ 00:27:03
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/
Postat av: Annelie

Bra där..

2009-04-14 @ 16:17:08
URL: http://goolan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0