Lite matchning och heroinistdatorn..

Pjoltas är ute på landet igen och skall snart med darrande ben bege sig mot tandläkarmottagningen (..det heter så! De tar alltså inte bara emot tandläkare!).
Jag äter frulle och slösurfar på min gamla dator som jag sålt till föräldrarna. Stackars föräldrar. Datorn är lite, lite snabbare än en baklängesgående heroinist i svår uppförsbacke. Pjoltas måste nog hitta en ny dator till föräldrarna innan han blir arvslös och "banned" från Familla de la Pjoltas.

Jag sitter och tittar lite på nytt boende och utbildningar...två parametrar (snyggt ord) som egentligen inte går ihop. Man kan ju inte köpa nåt fancy om man ska plugga...om man inte har pengar vill säga..och eftersom Pjoltas har nyupptäckt sig själv som knegerklasse (arbetarklass) så kanske man kan strejka fram en schysst lägenhet...hm..får läsa på om det.

Igår gick jag runt och matchade.
Pjoltas hade ny fin American Apparel t-shirt (som för övrigt gör kvalitémässigt de bästa basplaggen...lite dyrt men långlivat!) i nån mintblå färg. Tjipptjolahopp så matchade Pjoltas med:
  1. Kristofer Åströms nya skiva Sinkadus
  2. Ett kakfat på jobbet
  3. Ett tuggummi som nån hade spottat ut i korsnigen Vasagatan/Bryggargatan.
  4. Ett lösvikts-påsksnask jag såg på Ica
  5. ..och en utlänsk tants sjarlett som jag satt brevid på tuben. (Jag satt alltså brevid hela tanten...inte bara sjarletten..eh)
Matcha det om ni kan!



Kommentarer
Postat av: Daniel

Kom till Suomi och bo vetja.. tänk vad mysigt vi kunde ha!!

2009-04-09 @ 11:24:24
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: virpi

Jag trodde att det var synd om Pjoltas föräldrar för att dom hade Pjoltas...konstigt....

:)

Ha en skön påsk din galning.//Virpi

2009-04-09 @ 14:18:54
URL: http://virpi.blogg.se/
Postat av: korven

ojojoj, och vad hände? Radikal förändring, var det millenieskiftet eller föll det sig naturligt?



Just det där huset har jag pratat om med en arkitekt. Hon tkr det är smaklöst :)



Jag tycker man ska kunna plugga och bo i ett mansion samtidigt. SURT!

2009-04-09 @ 14:43:19
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/
Postat av: Plz

jag sålde också min dta till mina föräldrar ha ha

2009-04-09 @ 16:14:24
Postat av: Mia

Härligt att se att Pjoltas har koll på modet ;-)

2009-04-09 @ 16:27:53
URL: http://marbor.blogg.se/
Postat av: Ännä

Haha Tysk dansafton, haha jamenvisst, det hade du jävligt rätt i. En bal på slottet.Hoppas det gick bra tidigare idag.

2009-04-09 @ 16:50:55
URL: http://iowa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0