Tag plats!

Telefonbloggen. Intercity-tåg Södertälje. Tunnelbanetåget jag åkte med till jobbet stannade hastigt till vid Liljeholmens station. Den stressade tubföraren men grov brytning manar på resenärerna i högtalarsystemet "Tag Plats. Mot Mörby Centrum. Tag Plats!". Två småtjejer (7-8 årsåldern) reser sig bredvid mig var av den ena tittar sig omkring och säger: "Hörde ni inte? Byt plats. Vi ska väl byta plats". Ett helt underbart hörfel. Men tänk om det va så. Att man skulle byta plats med varandra en sådär vart tredje station. Coolt!

Kommentarer
Postat av: Plz

haha! se upp för dårarna dårarna sprängs

2009-02-28 @ 22:15:33
Postat av: annelie

Hahaha! Fan va kul! Man borde samla ihop ett gäng och byta plats varje gång dom säger det där, och kolla hur dom andra reagerar!

Vi gjorde massor med såna experiment när jag läste psykologi.

Ca 7 st i varje grupp, ställde oss på fel sida i rulltrappan, ställde kön till bankomaten åt vänster istället för höger, läste tidningen över axeln på främlingar, prata om könssjukdomar alldeles för högt med kassörskan på apoteket m.m.

Det är så sjukt kul och se hur folk reagerar över alla små normbrott.

2009-03-01 @ 08:41:26
URL: http://goolan.blogg.se/
Postat av: stephanie

jag kom på en jättekul lek: rotera.

nån ställer sig upp när man e ute på krogen och ropar "ROTERA!" och då sätter sig alla man kom dit med vid ett annat bord tills det att man ropar rotera igen och det är dax att byta bord.

denna lek skulle jag och mina kompisar prova en lör kväll så när vi kommit till kvällens första bar ställde jag mig upp och ropade rotera och satte mig snabbt vid ett nytt bord.

det va bara det att alla andra satt kvar.

mig gjorde det inget. jag roterade vidare rätt bra den kvällen och träffade massa nytt folk.

jag ger två ruttna fiskar till tråkiga kompisar. men bara två för dom lyckades ändå beblanda sig med bordet bredvid deras. tjoho.

jag hade gärna bytt plats med tjejerna. mer lek åt folket.

2009-03-03 @ 15:13:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0