Acne och The Ball Contest

Jag glömde visst svara på onsdagens gåta. Vad var det för liten boll på bilden någonsin?


I min lilla lilla lya så har det på senaste tiden flugit runt en liten fjäril av nån sort. Javisst, tänkte Pjoltas. Du har fått klädmal i chateauet (tschatååt)! Du är man, singel och det förväntas av dig att du ska bo i en hög av pizzakartonger och junk dvs. en ungkarlslya. Nu är det väl inte riktigt sanningen. Men malen kanske var början på en ungkarlslyeperiod i Pjoltas liv och han kände sig lite stolt i sin självpsykologiska framtidsanalys.
En dag nämde jag det för min mor och hon införskaffade en kula gjord av cederträ till sin andrefödde son (Oj, vad krångligt skrivet. Med andra ord: Morsan tjacka en boll till mig!). Kulan skall skrämma skiten ur den eventuelle malen och få den att flyga tillbaka ner till Göteborg helvetets varmaste eldar...ja eller vart den nu kom ifrån.
I morse såg jag malen sitta och glo inne i mitt badrum och... det var ju ingen mal, det var ju bara en liten fjäril. Han såg inte ut som en sån som har som uppgift att tugga i sig gamla Acne-jeans och rapa upp bitar av en gammal Dropkick Murphys t-shirt från 2005. Nej, han såg mer ut att vara lite av en crepésätare. Lite vilsen, trött och vindögd (fast det kanske fjärliar alltid är?).
Han får bo kvar tills det blir varmt ute. Hoppas han kan leva så länge? Jag ska nog göra crepés ikväll..


Och rätt svar: malkula, malboll, cederträkula eller Hellfire ball.
Rätt svar fick vi alltså från Alfred Struvström i Järna som får en kasse med bilder på Anton Körberg och en preumeration på leverpastej hem i brevlådan.
Grattis Alfred!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0