Streetstyle och Hatplagg?

Det här skulle egentligen bli en I-ländsk kärleksförklaring till Stockholms killars/mäns (nej..jag är inte homo..inte vad jag vet iallafall..) klädsmak. Nog har man snorat runt  i många av världens städer och länder och självklart så är smaken olika.
Men på sista tiden har jag flera gånger, vardagar som helg- och kalasdagar sprungit på en välklädd man/kille och tänkt:
- Fasiken, vilket schysst klädklimat vi har här i Sthlm (Ja, eller "klädklimat" kanske jag inte tänkte. Det är ju ett jättekonstigt ord och inte tänkte jag Sthlm heller..det är ju förkortning ju...).
Den allmänna klädmässiga jargongen är avslappnad (plagg man myser och trivs i) men ändå så är det jävligt stiligt.
PANG! Nu orkar jag inte vara positiv längre (..för jag har febern och min mamma är på andra sidan jorden.. Buhuu!! Regnmoln och Helena Bergström-gråt-snorsträng Buhu!!)..
..och om man nu ska hålla på med kärleksförklaringar till vår Stockholmska Streetstyle så måste man få hata lite också. Här kommer därför en liten lista på stuff Pjoltas inte tycker är så Fäschion tvålaxniio (..det är tuff och häftig förortska *snark* för 2009 alltså):

  • DAGENS OUTFIT-Benen - Whats the jävla problem? Varför så kobent? Håller ni fast en kiwi med ****** ??!



  •  Pälsmössan (Jättehuvudet) - Ni vet att det är ett dött djur och att det ser ut som ni har ett jättestort huvud med konstigt hår på?!


  • Stureplans-läpparna  (mest överläppen) - I många fall verkar omdömet om vad som är för stort helt gått förlorat. En bra grej med den gigantiska överläppen är dock att nära vänner och familj kan ta skydd under den om det börjar regna kraftigt..
(Bild från hanky.se)
  • Canada Goose-Jackan (Folkdräkten) - Alla har den och det är inte fääschion längre, det är en jävla folkrörelse. Det är ju en helt vanlig, neutral tråkjacka och märket ser ut som Australien och inte Kanada. Varför betala e-........ZZZzzzzz  (Oj, min hjärna stängde visst av där.. tråkig och lurad är du, Canada Goose-jacke ägare...)


...som sagt smaken är som baken skitig delad. Sitter du på nåt Fääschion hatobjekt ??

  

Kommentarer
Postat av: Anonym

asg

2009-01-31 @ 23:57:47
Postat av: Plz

jag är trött på palestina sjalar

2009-02-01 @ 09:18:31
Postat av: virpi

Allt som har med 80-talet att göra.

(skärp i midjan,färgerna,stora runda örhängen,pumps)

Bläääääääääääääää!!!!!!!!!!

//Virpi

2009-02-01 @ 09:44:12
URL: http://virpi.blogg.se/
Postat av: Annao

Canadian goose jackan är ju klassiskt fin. Päls mössa är jätte snyggt och inne. :)

2009-02-01 @ 10:29:07
Postat av: SENSUELLT

bitter? :)

2009-02-01 @ 10:51:02
URL: http://sensuellt.blogg.se/
Postat av: BENNY

sjukt kul!

2009-02-01 @ 10:58:06
Postat av: Lollo

haha jag tror att det där med att stå kobent på bilder är för att visa upp skorna lite mer, så att man ser dom från flera vinklar liksom. Eller så försöker alla dessa bloggare härma modeller när dom står sådär.. Visst kan det vara störande, men kanske bra också ;)

2009-02-01 @ 10:58:53
URL: http://tihiw.blogg.se/
Postat av: Fanny

Kan inte annat än hålla med..

2009-02-01 @ 11:03:16
URL: http://vissel.blogg.se/
Postat av: virpi

Lol.Jag var inne på Smetbloggen o hon hade fått en utmaning om att lägga upp en bild....av ngn som i sin tur hade fått utmaningen av dig!

Är bloggvärlden för liten tro?

//Virpi

2009-02-01 @ 11:11:48
URL: http://virpi.blogg.se/
Postat av: Fröken Fifi

Hahah riktigt jävla bra inlägg.

2009-02-03 @ 10:46:58
URL: http://philahzophee.webblogg.se/
Postat av: Annelie

Hahaha.. ja den va kul!

2009-02-06 @ 10:22:10
URL: http://goolan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0