Pjoltas tar sig till jobbet. Del 1 (och förhoppningsvis den enda delen..)

 

Okej, det här var kanske det sunkigaste av de sunkigaste inlägg jag någonsin gjort.

Det började med att jag innan jobbet tog ner en Cartoon-app till min iPhone... sen likt ett långvarigt förhållande, så tog fantasin slut.

 

Pjoltas blev tom. It was too many jokes to be made.. Så förlåt och håll tillgodo.

 

Förresten: Idag blev jag hyschad (heter det så?) av en tjej i en leksaksbutik (liten fin och flärdfull leksaksbutik i centrala Stockholm dvs. dyr.. Inga namn nämnda men butiken slutar på "K" och börjar på "Underbyxor för män") när jag skulle fråga en grej. Hon satt bakom kassan och läste en bok. Och hon hyschade och stack upp fingret när jag öppnade munnen. Sju sekunder senare mötte hon min blick. gick det bra att fråga.. hon hade uppenbarligen läst färdigt stycket i boken.

Nu bor vi ihop i ett Hansa-hus på Österlen där vi säljer skägg i metervara med våra sju små barn; Pingis, Disco, Kenneth, Tååny Kråås, Karåla, Ben och Dover... Jag har en liten benägenhet att överdriva när jag återberättar historier. Ni får skala bort det ni tycker verkar osannolikt.

 

Någon behöver en säljkurs... Ja, det var dit jag ville komma.

 

HUR TAR DU DIG TILL JOBBET??

 

(Det går visst inte att kommentera här.. Tack blogg.se!

Så gör det under inlägget under detta..typ)


Kommentarer
Postat av: Miccy

2010-07-22 @ 16:46:32
URL: http://miccy.blogg.se/
Postat av: Miccy

Shit vad snabb jag är ibland, men det gick tydligen visst att kommentera.

Vi kör dagens resa då. Springer utav h*lvete till busshållplatsen med paraply väntar på buss ett, åker den i cirkus 5 minuter går av väntar 5 minuter går på nästa och åker i 13 min. Går 500 meter och ser att nästa kommer springer men inser att jag inte kommer att hinna så vi lägger ner.



Orkar inte vänta en kvart på nästa så går ruskigt fort genom pipipi till hållplatsen på andra sidan och går på fordon nummero tre. Åker två minuter och ruskigt långsamt på ett farligt ställe och går av.



Går sedan tio minuter till målet på höger sida samtidigt som jag trycker mig mot gräskanten på trotaren för att undvika att bli nerstänkt av bilar och lyckas med nöd och näppe det.

2010-07-22 @ 16:53:49
URL: http://miccy.blogg.se/
Postat av: Anonym

2010-07-22 @ 16:53:49
Postat av: Kattlådan

Hoppar på hojen, åker nerförsbacke ca 7 minuter (om de lämnar plats i vänsterfilen på Skeppsbron). Parkerar och går in på jobbet.

2010-07-22 @ 17:32:31
Postat av: Anonym

2010-07-22 @ 19:05:59
Postat av: Tofflan

Jag går tio steg in i mitt arbetsrum, fram till min dator. Det är mitt enda "jobb" just nu. Tyvärr får jag ingen inkomst.

2010-07-22 @ 20:25:01
URL: http://tofflan.wordpress.com
Postat av: pelle

HAHAHAHA; men vilken jävla bitch dårå! Du skulle ha slitit bokhelvetet hur handen på 'na! ;)

2010-07-22 @ 20:37:30
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Beate

Vilken cool butik, som jag aldrig hört talas om. Vi lantisar är alltför sällan i hufvudstaden verkar det som.

Bra att du frågar hur jag tar mig till jobbet. Buss-buss, slog mitt pers med två minuter idag: 23 min från Täby till Norra Station. Hur jag tar mig hem är en annan historia;-)

2010-07-22 @ 21:00:18
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: siri skywalker

Ok.. Jag har inte varit inne här på ett litet tag, och det första jag möts av är en bild på carola. då VET jag att jag har kommit rätt, helt klart!

2010-07-23 @ 14:58:23
URL: http://barbiespussy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0