Inte(r)Nät

Idag är jag inne på den 27:e dagen utan Internet i telefonen. På nyårsafton fick Pjoltas någon bugg (inte dansen alltså..) i luren och sedan dess så har jag inte ORKAT gå och konfrontera min Telia-kille (som för övrigt kalldes "bögig" av Katrin Zykokondylomska (eller vad hon nu heter?!) i Idol i fjol.

Det känns som, den lilla tekniska stolthet man går och bär på alltid får sig en törn när man besöker såna "kundtjänst"-ställen.
Exempel:
- Jaha, du har ställt in XT-15 på PAL-systemet till avrdagsgillt styrlocksystem!?
Då är det ju självklart att det inte fungerar!

Undrar om de som jobbar med sån teknisk kundtjänst får gå en kurs i "Förminskning av andra" innan de får börja sina jobb?
Nu är ju min "bögiga" Telia/Idol-kille inte riktigt så.. Men risken är ju stor att om jag går och lämnar in luren så får jag "hjälp" av någonannan..

Man ska inte ta sig vatten över huvudet för lite Internet.

Så viktigt är det ju inte.


Kommentarer
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

Hahaha - det är verkligen på pricken likt alla kundtjänsttekniker... suck.

2010-01-27 @ 11:50:05
URL: http://emmasays.blogg.se/
Postat av: Gun

Jag förstår dig. Om jag var ensamstående och det hände mig skulle jag helt enkelt aldrig mer ha en fungerande telefon.

2010-01-27 @ 14:13:09
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Beate

Hade jag hört "XT-15 på PAL-systemet till avrdagsgillt styrlocksystem" hade jag frågat:

- Vad var det han heter sa du?



Vet inte ens vad det är alltså. Bra med en mobil som inte kan nå't annat än ringa och sms:a... för mig alltså.

2010-01-27 @ 14:44:42
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Huskatt

Men...är egot så känsligt? Äh, låt dom glänsa lite, det får man bjuda på. Dom har ju stans värsta skitjobb...

2010-01-27 @ 14:45:12
URL: http://huskatt.blogspot.com/
Postat av: Telia kundservice

Hej!



Vi vill jättegärna hjälpa dig att få tillbaka internet i din telefon.

Om du skickar dina uppgifter via denna länk http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515

till oss så kontaktar vi dig.



Mvh Jeanette Nyberg/Telia kundservice

2010-01-27 @ 15:42:46
Postat av: Marina

De är så inne i sin lilla bubbla till `´tekniks- termsvärld´´ så de tror väl att det hör till det normala att veta...men det gör det INTE!!!

:D

2010-01-27 @ 16:52:51
URL: http://gallerigavelin.blogg.se/
Postat av: Kerstin

...och inte släppa minsta lilla smygfisen iheller när man sitter där (i sjön). Haha så väldigt roligt! (sarkasm)

2010-01-27 @ 16:59:09
URL: http://osloskanskan.blogspot.com
Postat av: Hälsporren

Alla på kundtjänst alla kundtjänster går på samma kurs: Hur vi göra det minsta möjliga för så många som möjligt.



Trist med din telefon.

2010-01-27 @ 18:53:01
URL: http://halsporre.blogspot.com
Postat av: Tofflan

Gå du in och le lite mot den bögige så kanske du får riktigt bra hjälp. Katrin Zyko... vem då???

2010-01-27 @ 19:48:19
URL: http://tofflan.wordpress.com
Postat av: DD

Jag tror dom har en hemlig knapp som dom trycker på så att infot som INTE finns i din telefon plötsligt bara poppar tillbaak. "Men det är ju lätt knapp knapp och HÄÄÄR är det ju. Sådärja lilla du!" Fan va jag hatar Telia-tjejen. Hon e bara hälften så gammal som jag men kan alla telefoner i helaste världen lixom, på allvar alltså.



2010-01-27 @ 20:58:08
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0