Gula Blend och Kill Me.....the Sequel

Pjoltas och teknik, det är som skumbad med brödrost.
För ett tag sedan så tjackade jag en liten hemmastudio (ljudkort, sladdar och apparater som lyser när man gör puff-ljud) för att lätt kunna spela in lite låtar och idéer. Eftersom jag inte bara är försedd med ett fantastiskt yttre, utan Pjoltas besitter även en sångröst likt den finaste jakfett-tvålen från de södra delarna av norra Öst-Timor (om ni inte förstår ironi så kolla in denna sida istället.). Nu ska det spelas in..
Jag hävdar starkt att to much teknik dödar kreativiteten. För ett tag sedan skrev jag om helvetestimmarna det tog att bara installera en light-version av världens mest köpta musikprogram (nej, inte Ring så spelar vi..). Jag tänker inte ens nämna namnet här för det är ni inte värda jävla Steinberg Cubase..
Skit samma. Hälften av grejjerna jag hade inhandlat passade inte ihop med varann och som tur var så köpte jag det mesta via nätet...

Vaddå tur? tänker ni nu.


Jo, är det någonstans man kan bli dumförklarad och nedtryck i skorna pga. sin okunskap i musikteknik så är det i musikaffärer som 4Sound, Musikbörsen etc. Idoljuryn, Idi Amin, Adolf Hitler och Christian Bale, dessa är bara Ipren-bleka dörrmattor i jämförelse med dessa teknokrater i ljud och musik.

Nu skall jag byta det sista...min fantom-matade mikrofon (japp, det heter så!) till en icke fantom-matad mikrofon (troligtvis en bullemi smal mick då, eller?!) och sedan blir det liv i lådan..
..och ni på 4Sound: Mitt besök kan ni se er i arslet efter..


Söv Gnutt allesammans!!

Kommentarer
Postat av: Anna

hehe, rebusarna är väl kanske inte alltid helt relevanta.

Men dagens blev rätt najzz. Du får väl kika in och se när rätt svar ploppar upp så fattar du nog (:

tjing

2009-02-05 @ 23:19:34
URL: http://kvinnan.blogspot.com
Postat av: Plz

jobbar hon på 4sound?

2009-02-06 @ 00:21:11
Postat av: Plz

jobbar hon på 4sound?

2009-02-06 @ 00:23:30
Postat av: Jennie

Är du standup mårten från extra extra?

2009-02-06 @ 01:09:26
URL: http://floers.blogg.se/
Postat av: Johnny "Puma" Höglin

Tja. Vad gör du för musik, och om du har någon klar så undrar jag var man kan lyssna på den?



Ha det!

2009-02-06 @ 08:53:51
URL: http://www.johnnypuma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0