Hjälm och Antal

Igår jobbade jag med att räkna saker. Inventering. Det är egentligen emot min natur att räkna saker, då jag oftast är fullständigt nöjd med antalet på det mesta.
I rusningstrafik så kan man ju i och för sig förvandlas rent mentalt till en massmördare,  då folk står på varandra för att få plats. Eller så växer självhatet med frågan om varför man skall bo där alla andra bor. Ett annat tillfälle när Pjoltas inte drar jämnt med antalet är när det är mycket månad kvar i slutet av pengarna. Annars är jag nog nöjd med de mest antalen i mit liv.



Jag har fått en cykel. Den är i och för sig fastlåst några blocks härifrån och nyckeln är försvunnen. Men en såg och glatt humör ska nog ordna det.
Nu ser jag fram emot våren, med sopade gator, fågelsång och vinterns alla nedgrävda hundbajsar kommer fram och stinker vart man än går. Ja, då skall jag susa fram på min cykel likt en inoljad blixt jagad av nazi skinheads.
Undrar vad man skall ha för cykelhjälm?
Det kanske går bra utan, om man har en har en rejält tjock mössa..


Kommentarer
Postat av: Anna

Haha, underbara funderingar (:

2009-02-08 @ 13:55:37
URL: http://kvinnan.blogspot.com
Postat av: Annelie

Pjoltas.. jag är rädd att cykeln inte är din.. kanske du blev lite lurad av den du fick den av? ;)



Sen tror jag att jag hörde att norrmännen gjorde ett vetenskapligt test med just det där om hjälmar och mössor.. dom kom fram till att mössan höll bäst va? Så kör hårt!

Haha

2009-02-08 @ 17:57:43
URL: http://goolan.blogg.se/
Postat av: adam

haha riktigt snygg bild! :D

2009-02-08 @ 19:13:06
URL: http://arran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0