Mannen som talar med vokaler.

Idag vaknade jag kl 06:00. Kursdag. Pojltas vaknar annars aldrig tidigare än kl 09:00. När klockan ringde så trodde jag definitivt att detta minsann var ett skämt. Typ dolda kameran.. vaffan jag hade ju precis somnat. Troligtvis så låg det en Martin Timjäll där under sängen med en kamera och fnissade. En liten del av Pjoltas hjärna fick dock stora delar av Pjoltas kroppen att börja röra på sig. Med ett till hälften vaket öga navigerade jag likt en blind på heroin in i köket.
När man är sådär riktigt sjukt trött så kan det ibland hjälpa att sjunga lite för sig själv. Men..det enda som kom ut ur Pjoltas mun vid 06:32 var vokaler. AOUIEYÅÄÖ. .
"Prästens lilla kråka" eller som den heter före kl 07:00 "Prreeeäeenn iiiilllaa ååååooaaa" dånade i det lilla hyreshuset och de grannar som var vakna fick pannor med djupa veck och de grannar som inte var vakna, vaknade med illa skräck. Snön låg djup på taken. Endast Pjoltas hade tappat smaken...eh va?

Med Radioheadsångar öga, talfel, gångart som en skadeskjuten och annanasmorgonfrisyr tog sig iallafall Pjoltas upp och sensmoralen av den här osammanhängande historian är att det är otroligt vad man hinner göra när man går upp så tidigt. Nu är jag iofs trött som en babian med röven full av blåsrörsgift. Men visst orkar jag skri.i.va litee tiLlllllllllllllll....................................Zzzzz.....ZZzzzz...zz

Kommentarer
Postat av: annelie

Haha, va kul du skriver!

2009-02-26 @ 07:57:20
URL: http://goolan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0