Angående -Veckans Lårkaka- (Konst)Fuck you Anna Odell

Kände att jag måste plita ner några rader om Veckans Lårkaka som har väckt så många känslor och argument.
Konst är högst subjektivt och i mina ögon så faller de konstprojekt bort som görs på andras bekostnad.
Personligen har jag spenderat halva mitt liv med människor som är starkt beroende av att den svenska psykvården fungerar som den ska. Idag gör den inte det. Det saknas enorma resurser och att bota psykiska problem är inte som att gipsa ett ben.
Att sedan utnyttja en redan fallfärdig hjälp och knuffa "riktiga" behövande åt sidan eller klippa helt onödiga hål i det redan sargade sociala skyddsnätet för att det är konst. Ja, det är värt Veckans Lårkaka.
Och du "så fel":
Ja visst! Jag vet inte varför hon gjorde det och hon kanske inte alls ville göra sig ett namn på den här teaterkuppen. Helt rätt! Men nog FAN tänker jag använda MIN yttrandefrihet att säga till när någon bränner mina skattepengar, utnyttjar vårt öppna samhälle och berövar andra som verkligen behöver denna hjälp.
Pjoltas är inte ett parti, en åsiktsmaskin eller kappvändare. Men nog FAN är hon värd Veckans Lårkaka! Jag ser lite mer fram emot de rättsliga processerna MOT henne, än hennes "konstprojekt" som presenteras i maj.   


..och nåt helt annat. Kika in senare ikväll då kommer veckans gästbloggare till Pjoltasredaktionen. Det kommer bli kost-, motions-, skönhets- och hälsoråd. 

Kommentarer
Postat av: petrus

Amen Pjoltas!! Amen!!

2009-01-28 @ 23:04:54
Postat av: Anonym

Jag håller med. Hon kunde väl ha målat en tavla i stället?

2009-01-29 @ 00:59:50
Postat av: Josefin

Jag behöver iaf det, kan verkligen inte alla saker :)

2009-01-29 @ 07:33:44
URL: http://josefinckh.blogg.se/
Postat av: Berra

Vilken skitd¨ålig jävla blogg!

Gör oss en tjänst och lägg ner för guds skul!l!

2009-01-29 @ 08:08:05
Postat av: Tess

Jag tror Berra har ont i magen och inte kan läsa. Pjoltas blogg är en ypperligt bra blogg som skänker många skratt och i detta fall även en allvarlig ton som är sann. Jag håller på Pjoltas i många lägen och OM pjoltas bildar parti så hoppas jag få bli Pjoltas egen Monica... ja ni vet... Jorå det vet ni allt :D

2009-04-16 @ 00:15:51
URL: http://www.mellanskitochrosor.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0