Tomtebloss och Sovmorgon (ICKE!)

När man gått och längtat efter en ledig dag med sovmorgon och långfrukost..ja, då vaknar man kl 07:30 och har ett sånt jävla pirr kroppen så man inte kan ligga still. Jaja vaffan då är det bara upp och hoppa.
Undertiden jag läste kvällens/nattens/morgonens kommentarer (och..Ja! Benke jag tänker göra alla en tjänst och kommer därför att sluta blogga. NOT! Benke ditt jävla skötbord, jag älskar ju dig!)..
I alla fall...undertiden jag kollade av min blogg, så rullade kanske världens mest underskattade TV-program i bakgrunden. "How it's made" på Discovery. Det är ett program som visar hur man gör en pryl från början till slut (Ja..man får inte se när dom bryter järnmalmen osv. men allt annat). I dagens program gjorde dom bl a. Kikare och tomtebloss. Det är en jäkla process att få fram ett schysst tomtebloss, som vi helt utan tanke på hantverket bränner upp på 30 sekunder när din moster Alfrid fyller 80 år och ska ha bubbeldrink med eld och palmer.
Så Pliiis: Elda och kika med respekt nästa gång..
 

Kommentarer
Postat av: virpi

Jag älskar det programmet!Vi kollar jätteofta!

Hur får man annars reda på hur man gör biljardbord.dartpilar.luftballongskorgar,glödlampor .mm?

//Virpi

2009-01-29 @ 18:24:25
URL: http://virpi.blogg.se/
Postat av: Malin

Kul att du kikade in på min blogg, måste ju säga att din tycks rätt roande. Ska nog hålla ett öga på den =)

2009-01-29 @ 22:11:14
URL: http://bloggen.jonta.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0