TÄVLING: Byt namn på Brolle JR!

På landet dag 5. Idag har Pjoltas varit trött (då Räkodlaren ringer ogenerat och väcks kl 05:44) men ändå har jag lyckats underhålla och barnvaktat Tillan (snart 3 år) nästan hela dagen. Vi har hjälpt sniglar (ja, dom ska ju helst krypa uppe i träd..visade det sig)..och så har vi sjungit "Bä Bä Vita Man"...kanske inte helt politisk korrekt..men den lättare så och den svänger bättre då!

Men nu har jag självdött framför TV:n med fula jeans, 200 gram choklad och röd solnäsa. På TV:n rullar nåt hysteriskt "jag-kan-sjunga-falskt-men-är-glad-ändå"-program med Lotta Engberg. De verkar göra en ren ripp av "Allsång På Skansen" fast från nån annan stad utanför tullarna...typ Södertälje eller nåt sånt hål ..ja nån småstad. Programmet verkar dock bygga på att Lotta Engberg ska höras NON-JÄVLA-STOP...Reklampauserna i detta fall känns faktiskt som en gåva från ovan.
Nu undrar ni kanske varför Pjoltas inte byter kanal istället för att sitta och vara bitter som en igentorkad Margot Wallström....jo, jag försökte faktiskt byta kanal..men till de ljuva tonerna av Lotta Engbergs bräkande slant fingret...


Okej...nu drog de minsann igång Bingolotto..mitt i programmet. Som om det inte var illa nog att programmet sänds från Göteborg med Lotta Engberg som programledare.
Brolle JR är med i programmet...Brolle JR..ganska fånigt namn.. Det har liksom inte samma pondus, samma sexuella utstrålning som namnet Pjoltas...Mmmm...smaka på det..Pjolllllll-tass.. Det är nästan som ett riktigt bra verbalt samlag..
Därför har jag kommit på några nya namnalternativ till Brolle JR..
  • Bröle JR (Lite hårdrocksbetonat...kan också vara en norrländsk by)
  • Jürgen Weissmüle (Vilken vettig svensk blondin skulle säga nej till en Jürgen Weissmüle?..nej just det..Ingen!)
  • Gunnlög (Det tog jag med mest för att det blir "Gurkbög" baklänges..och det är ju alltid kul!)
  • Kaaar-kockel (Som egentligen betyder "bilnyckel" på Boråsiska)
HAR DU ETT BRA NYTT NAMN TILL BROLLE JR?
Lämna det i en kommentar härunder och vinn en länkning + ett signerat idolfoto (Idol och foto kommer i illusionsform via L-Mail (dvs. Låtas-Brev!)). Alla förslag kommer självklart att skickas till Brolle JR med management. Eventuella fängelstraff och böter kommer att sittas/betalas av utav Pjoltas Redaktionen...eller Svenmelander (haha!)..

Lämna nu ett bra namn härunder..

  

Kommentarer
Postat av: pelle

Vad är detta, gillar du inte goa Göteborg?! Illa, illa.



Hm, mitt namnförslag får bli Brolle Sr. ;D

2009-06-22 @ 21:54:05
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: korven

jag har också tryckt i mig choklad idag, tröstätit lite. Vafan inget slår väl namnet "Brolle" ?! Det är ju så fult att det är fint.



yes, det har gått åt skogen. Igen. Korven lyckas aldrig behålla sina män.

2009-06-22 @ 22:22:38
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/
Postat av: cicci

röstar på gunlög...hmm..sen vet jag förstås inte om man ska va så kaxig när man kommer från sveriges baksida...=) thithi=)

2009-06-22 @ 22:27:17
URL: http://cicci79.blogg.se/
Postat av: Mötley Annika

vax bröööl jr



2009-06-22 @ 22:34:03
URL: http://motleycrue.blogg.se/
Postat av: Angelica

Jag tycker att han borde heta Bro. Kort och gott.

2009-06-22 @ 23:07:05
URL: http://cockblocker.blogg.se/
Postat av: emma

sjukt töntig programidé bara

2009-06-23 @ 00:47:03
URL: http://metrobloggen.se/Obscene
Postat av: ö

Han borde byta namn till Sara. Det heter min katt.

2009-06-23 @ 08:31:01
Postat av: Daniel

Men käre lille pillesnorr,



du ska inte titta på sånt skit? Du blir bara ännu mer försvenskad = mini-USA dum!

2009-06-23 @ 14:18:39
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Jonesy

Jag tycker att han kan heta "Sven"... Alla som bor utomlands verkar ju tro att det år det enda namnet som finns för svenska män, så det blir internationellt och bra.

2009-06-23 @ 18:00:22
URL: http://jonesythekatt.blogg.se/
Postat av: Bajsugglan

Haha! bä bä vita man var roligt tyckte jag! Ramsan "Fem små apor hoppade i sängen", kan man ju se som en fortsättning på den.. :)

Lotta Engberg, ja. Jag tänkte igår att det kan väl vara lite mysigt att titta på och få lite sommarfeeling, men nej, det enda jag fick feeling av var sömn. sömnen kom och tog mig och jag vaknade inte förrän kl tolv. Jävla Lotta!

2009-06-23 @ 21:22:29
URL: http://bajsugglan.blogspot.com
Postat av: Anonym

Tyvärr kan han aldrig byta namn. Det blir föromvälvande för Boden. Och vad ska hans pappa Brolle Sr. säga? Han som kör taxi i Boden & skryter om sin son. Ska han också byta då, men behålla Sr. så alla förstår i Boden?

2009-06-24 @ 08:30:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0