Valfläsk och bruna bönor?

 

Pjoltas är förkyld och kan därför iförd morgonfrisyr "Valknarka" på vaken tid. Det är lite som "Fotbolls-VM" hemma hos mig nu...ja, fast med Riksdagsvalet (näsdukar, nässpray och Eurosport 2).

Jag läser, lyssnar och tittar på allt möjligt som har med Valet att göra. Jag har också snappat upp en idé från EMMA som noterar argument och dyl i ett litet block. Som sen kan ge tyngd i en framtida konversation.

Pjoltas har dock inte börjat med litet block. Men snart. Men nog stödjer jag block-politiken.

 


 

Okej, TRE (3) grejer om Valet 2010 som jag tänkt extra på:

 

1. Hur fan ska det gå egentligen?

Facebook har en omröstning där hittills ca 184 000 pers (som är över 18 år) röstat.

Och  så här ser det ut (2010-09-11):

 

 

 

 


 

2. INTE gration?

Och bara för att SD är med och bråkar om platser i Riksdagen. Är det då förbjudet för alla andra partier att debattera integration och flyktingpolitik?

Inte ett ljud har ju hörts. Ja, förutom burka/niqab-frågan som är så infekterad och tagen ur sitt sammanhang så att man nästan skäms.

 

Det finns ju uppenbara problem med integrationen och flyktingpolitiken, eller? Fast det får man väl inte fråga.. Nej, för då är man ju racist.. Gah!. Eller vad beror det annars på att SD är så stora? Deras pluttinuttiga logga?

 


 

3. Jag har glömt bort min tredje punkt.

 

Så här kommer en bild på min nya väska:

 


Kommentarer
Postat av: Beate

Jag tror att jag håller mig till din väska, som jag gillar - skarpt.

Politik är jag totalt ointresserad av (religion likaså), men en sak har jag märkt: hur kommer det sig att SD får så mycket mera utrymme i media (inkl. bloggvärlden)? Inte genom annonser utan bara att de n ä m n s, precis överallt. De tackar nog för all kostnadsfri PR.

2010-09-11 @ 23:12:13
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Beate

Svar: Du med... men nu är det ju redan söndag - så - ha en bra förkylningsfri söndagsmorgon:-)

2010-09-12 @ 00:09:10
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Gun

Snygg väska! Och jag håller med, SD:s frågor borde upp till ytan mera, och debatteras oftare. De skulle förhoppningsvis krossas om man gjorde det.



Sv: Du är välkommen när som helst (men tårtan är slut;))!

2010-09-12 @ 09:05:09
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Tofflan

Ja varför är det så tyst i de andra partierna??? Man funderar om det är lite så att "jag TÄNKTE inte på det..." eller vad.

Snygg väska!

2010-09-12 @ 09:35:09
URL: http://tofflan.wordpress.com
Postat av: Anna

Mmm Fred Perry... Classic i like! =)

Krya på dig.

2010-09-13 @ 08:10:07
URL: http://sinnersandsaviours.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0